Υπερασπίζομαι την επανάσταση μέχρι το ‘56

Θα σου πω για το παρελθόν

πως μιλάς ικανά

μ’ επιχειρήματα

σε ινστιτούτα

σε σοβαρά ακροατήρια

που κάνουν πως σ’ ακούνε

σπάζοντας τις Σαββατιάτικες ανίες τους.

 

Θα σου πω και για το μήλο όμως

πως δεν πέφτει πάντα κάτω απ’ την μηλιά.

 

Και σε ανέχομαι κύριε ομιλητή

που βρίζεις τους γεννήτορές μου

όταν εγώ την φασολάδα την λέω φασολάδα

κι όταν ακούω Καζαντζίδη

και δεν μιλάω για περασμένες εποχές

σα να πέρασαν για πάντα˙

(κι ίσως να ντρέπομαι γι’ αυτό).

 

Και σε ανέχομαι να λες «παλιά»

και να πλένεις τα χέρια σου

κι εγώ να είμαι λερωμένος από χίλια πράματα

σαν απολίθωμα που περπατάει.

 

Να εκλογικεύεις τα μυστήρια.

Η λογική να ‘ναι ο θεός σου

όταν εμένα δεν με πείθει τίποτα.

 

Κι ακόμα να πιστεύεις πως θα τα ‘κανες καλύτερα

έτσι όπως μιλάς αυτό καταλαβαίνω –

έτσι όπως μιλάς,

φαντάζεται κανείς πως στο μέλλον

δεν θα χρειαστεί κανείς να σ’ αναθεωρήσει.

 

Να μου πασάρεις απ’ την πίσω πόρτα το αλάθητο

και να μπλέκεις με τα θεία

όταν δεν σε παίρνει.

 

Κι έτσι φαντάζομαι πως είσαι ο πιο σωστός –

όταν εγώ είμαι μες τα λάθη.

 

Κι έτσι διαβάζω ακόμα Κατσαρό και Γώγου σπίτι μου

μα το κάνεις κι εσύ στην ομιλία σου

αλλά εγώ υπερασπίζομαι την επανάσταση μέχρι το ‘56

κι εσύ γουστάρεις κατά βάθος τον Ελύτη –

και μου πουλάς τις θάλασσες που κολυμπάω.

 

Και σε ανέχομαι κύριε ομιλητή

και δεν σου σπάω το κεφάλι

που ‘χεις όλα τα πόστα κι όλες τις σημαίες

και κάποιοι, ναι, σ’ ακούνε σαν θεό,

μα κανένας

κανείς

δεν σε πιστεύει.

 

Και λέω πως εγώ

με την καρδιά μου την μηχανική

την κατακόκκινη

και το κατάμαυρό μου βλέμμα

σε περιμένω πάντα στις γωνίες

εσένα κι όλο το συνάφι σου.

Αλλά δεν λέω πως κατά βάθος είμαστε αδέρφια –

εγώ είμαι το ακροατήριό σου, εγώ –

κι αυτό είναι που με λερώνει περισσότερο

κι αυτό είναι που με φοβίζει περισσότερο.

 

Αύριο μπορεί και να μου δώσεις βήμα –

ήδη με κάποιο τρόπο το ‘κανες.

Αν το αρνηθώ να με φοβάσαι.

Σημαίνει ότι θα ‘ρχομαι για σένα.

 

 

27/02/2014

 

Σχολιάστε

