Τώρα ξύπνησα

Έτσι ονειρεύομαι τα χελιδόνια
μ’ ασπρόμαυρες κινήσεις
κάτω από γαλάζιους ουρανούς
μηνύματα όλο σιωπή
αποκαΐδια τρέλας.

Δεν επιμένω
όλα είναι επιταγές –
μένα μου μένουν μπερδεμένα λόγια –
όλα
απλήρωτες αναφλέξεις.

Μια φορά οι κάβοι μ’ ονειρεύτηκαν
και πήρα νυχτιάτικο τους δρόμους.
Ήμουν χωρίς σημασία.

Θα ‘λεγα πως ήμουν δίχως χέρια –
θα ‘λεγα,
αν έβρισκα τη γλώσσα.

Η απώλεια της ρίζας –
τώρα μείναμε αυτοί κι εμείς –
η λήθη του αίματος –
τώρα ο θεός έβαλε ταμπέλα «Ενοικιάζεται»,
τώρα είναι λόγος πιο πολύς για θάνατο –
τα Σάββατά μας,
τι έγιναν τα Σάββατά μας;

Πόσο θα ‘θελα να ‘σουν εδώ
και να γυρίζαμε τη μεθυσμένη πόλη
ένα δυο βήματα κοντύτερα
στου απελπισμένου έρωτα την ειλικρίνεια.

Όλα είναι μολυβιές σε κίτρινο χαρτί
ή σχέδια για το παρελθόν.

Πάει πέρασες.

Παίρνει πολύ να μάθεις το σκυμμένο σβέρκο
ή να πεις πως τέλειωσε η εποχή
όπου μιλούσες στο άγνωστο στον ενικό.

Πότε θα συναντήσω το φιτίλι μου
το αληθινό φιτίλι,
δεν το ξέρω.

Άμα προλάβω πρόλαβα
Ως τότε
περιμένω.

2.

Τώρα που ξύπνησα είναι αργά·
ναυάγιο τα μάτια στον καθρέφτη
τελειώνοντας
το μονοπάτι του ύπνου.

Δέσμιο έαρ και
πρωταρχική μου γη
πρώτε μου αέρα
νερό, γεννήτορά μου
φωτιά
μέσα μου αεισάλευτη,
η καλοσύνη δεν αργεί
κι ας θέλει θάνατο
κι ας θέλει αλλιώτικη διαθήκη.

Τώρα τα τέρατα ξαπλώνουνε μαζί μου
να γεννηθεί το ύστατο
να γεννηθεί ο μύθος της καιόμενης ασφάλτου
και ν’ ανταλλάξουμε εμβατήρια για πέρασμα.

Η ποίηση να κατέβει
στους πρόποδες του ανθρώπου –
λευκό φιλί ανακωχής
λευκό τραγούδι λερωμένο
και ο μεγάλος Νέγρος
να τραγουδάει ρεμπέτικο.

Τώρα ξύπνησα
μέσα στ’ αγκάθια.
Πάρθηκεν από μάγους
κι εγώ θεσπίζοντας αστέρια.

Έτσι, λοιπόν,
η πόλη στο βυθό
η μνήμη αλώθηκε
ο κόσμος έφυγε

ο κόσμος περπατάει.

Απρίλιος 2011

Σχολιάστε

